User Tag List

Results 1 to 27 of 27

Thread: DCS World - What's your Vector Victor?

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov

DCS World - What's your Vector Victor?

Ik vind sims fascinerend, maar ik ben er meestal niet goed genoeg in of heb niet genoeg geduld om er goed in te worden. Nu heb ik gisteren een aantal youtube kanalen 'gebinged' die draaien om DCS (Digital Combat Simulator) World. Het begint toch weer te kriebelen hoor. Positieve meevaller is hoe goed de game op mijn 970 draait en hoe mooi de wereld er uit kan zien.

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die de game een beetje aan de tand hebben gevoeld. Ik zie dat Arma/Dayz veteranen @Liquidje en @Manveru de game hebben dus misschien weten die meer weten te vertellen over hun speelervaring. Ik weet dat @Liquidje een hotas setup heeft/had en daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Het mooie aan DCS is dat het een beetje werkt als Iracing. Je kunt modules kopen (vliegtuigen en maps) en je toeleggen op die specifieke aspecten. World is overigens gratis te downloaden, inclusief twee vliegtuigen: de P51 Mustang en de Su-25T.

De volgende post hier onder plaatsen aub.

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: manveru125
    Het is weer een paar maand geleden, maar ik wil hem ook weer oppakken Ik heb zelf de F-14 en F-15 module (met die laatste zou ik beginnen). Het kost wat moeite, maar het speelt erg lekker.
    Ik ben altijd in voor een online potje, ik moet alleen mijn trackIR en joystick weer even aansluiten (en ik zou je online op weg kunnen helpen als ik mijn eigen kennis weer afgestoft heb).

Zelf heb ik de volgende Hota's: https://tweakers.net/pricewatch/2713...s-x-zwart.html simpel maar doeltreffend

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Hotas X hierboven is een mooie instapper inderdaad! Ik heb zelf de X-55.

Ik heb een ontzettende zwak voor flight sims, maar DCS ben ik nog niet helemaal lekker ingekomen tot nu toe. Ik heb de Huey gehaald destijds, grotendeels eigenlijk ook om de VR ervaring. Het is inderdaad heel erg afhankelijk van wat je doet, de Huey voelt wel echt als een flink taaie simulatie vooralsnog, maar goed, dat is ook de uitdaging van een flightsim

Maar good for you, flightsims zijn ontzettend rewarding <3
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

ヽ(。_░)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hoe diehard sim is dit? Ik heb af en toe ook zin in een flightsim (er komt ook een nieuwe MS flightsimulator aan die erg goed schijnt te zijn btw), maar dan zonder VR. Een HUEY, Chinook of gemiddelde jetfighter vliegen behoort ook tot de wensen.
    Ik zal eens kijken voor meer informatie of em eens proberen. Helemaal als t gratis is.

And stop calling me Shirley!
    With great power comes great electricity bill.

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Faure View Post
    Hoe diehard sim is dit?
    Vrij hardcore volgens mij. Maar laat dat je niet tegenhouden. Base game is gratis waar je al wat kan proberen

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Je hebt vliegtuigen op verschillende niveaus qua hoe die hard ze zijn. Je kunt vrij goedkoop de beginners vliegtuigen krijgen (zo heb ik de F 15 bijv), maar zelfs voor een beginner zijn deze niet simpel. Daarnaast heb je de echte die hard vliegtuigen, deze zijn tot op elk knopje nauwkeurig gemodelleerd (met clickable cockpits). Dit zijn bijv de F18, F14 (met ingebouwde walkman met 80s synth muziek) en de net uitgebrachte F16.

Begin met de gratis Su25, wil je een goede beginnende jager? Dan raad ik de F15 aan of het Flaming cliffs pakket (meerdere starter planes voor een goede prijs) en als je dan meer wil kijk dan eens naar de die hard (voor een die hard prijs) vliegtuigen.

Het begint ook wel erg te kriebelen hier weer, ik stof hem vanavond weer eens af
    Last edited by Manveru; 9th October 2019 at 15:38.

ヽ(。_░)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    OOoeeeh zag dat ze een A-10A module hebben. Dus maar even de f2p versie aan t installeren en kijken of t bevalt. Iconische BRRRRRRRRRRRRRT is altijd t uitchecken waard.
    With great power comes great electricity bill.

nˇg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    95 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    DCS World is gratis? Ooeehh... another one for the VR testsuite!

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Faure View Post
    OOoeeeh zag dat ze een A-10A module hebben. Dus maar even de f2p versie aan t installeren en kijken of t bevalt. Iconische BRRRRRRRRRRRRRT is altijd t uitchecken waard.
    Er zijn zelfs 2 A-10 modules, een low fidelty A-10A en high fidelity A-10C, kunt nog kiezen dus

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Aargh...die kriebelt zo hard.

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ter voorbeeld hoe die-hard sommige vliegtuigen zijn.
    Dit is hoe je de F14 vanuit het niets opstart en bestuurd: https://www.mudspike.com/dcs-heatblu...omcat-preview/

Ik doe zelf bijna nooit een cold start, meestal begin ik met motoren al draaiend. Dan valt de complexiteit (de basis iig, vliegen en schieten) heel erg mee vond ik.
    De Su-25 heb ik zelf niet zoveel gespeeld, anders zouden we wel eens een middagje een online 'vliegschooltje' kunnen doen om ge´nteresseerden de lucht in te krijgen.

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov
    Ik heb het een paar dagen geleden opgestart en ook even uitgeprobeerd in vr. Prachtig! Ding is dat ik toch eerst voor kb/m besturing moet gaan voordat ik een hotas ga kopen. Met de controller ging het een beetje met horten en stoten.
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

De DCS modules zijn nu allemaal in de aanbieding:
    https://store.steampowered.com/app/2...Steam_Edition/

Dus mocht je willen instappen, dan is dit een goed moment

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Na veel oefenen ben ik nu zover dat ik consistent op een Carrier deck kan landen met mijn F-14, zonder gebruik te hoeven maken van ACL (automated carrier landing) systeem.

Hier een tutorial:

En wat shots van mijn landing:

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Oh dat is heel vet. Dat doet mij denken aan mijn aller-allereerste flight sim (Combat Air Patrol). Damn it. Dit moet ik nu ook gaan doen van mijzelf.

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Echt wel vet om te doen als het lukt
    Ik heb gisteren de eerste campaign mission gerecord, van opsteigen tot *bijna* landen.
    De actie zelf begint rond 12 minuten tot 26 minuten in het filmpje en een epic fail aan het einde.

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Manveru View Post
    Echt wel vet om te doen als het lukt
    Ik heb gisteren de eerste campaign mission gerecord, van opsteigen tot *bijna* landen.
    De actie zelf begint rond 12 minuten tot 26 minuten in het filmpje en een epic fail aan het einde.

Nice, cool om te zien. Echt even oppikken gauw dit.

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Nice, cool om te zien. Echt even oppikken gauw dit.
    Hey, jij hebt de Logitech 1X55 toch? Ik zit zelf te denken komende vakantie periode mijn hotas te upgraden en zit te twijfelen om voor de Logitech x56 te gaan of all in met de thrustmaster warthog. How bevalt de X55 van jou?

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Manveru View Post
    Hey, jij hebt de Logitech 1X55 toch? Ik zit zelf te denken komende vakantie periode mijn hotas te upgraden en zit te twijfelen om voor de Logitech x56 te gaan of all in met de thrustmaster warthog. How bevalt de X55 van jou?
    Saitek X-55

Ik ben er blij mee, maar ik heb wel een klein issue met de stroefheid van de throttle, maar dat is "by-design" en ben ik inmiddels blij mee. Als het kan, voel ze beide even fysiek aan

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik las dat er wat problemen met de x55 en x56 nadat Madcats saitek overgenomen had en dat Logitech later de boel heeft opgeruimd, nadat ze saitek overgenomen hadden

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik heb even mijn ieuwe joystick op de proef gesteld met wat TopGun dogfighting

Tevens is vandaag de JF17 uitgekomen voor mensen die eens wat anders willen vliegen dan een westers vliegtuig.

.JF-17 is a single seat, single engine, multirole light fighter that joint developed by AVIC Chengdu and Pakistan Aeronautical Complex (PAC). The design phase of JF-17 "Thunder" finished at May 31st, 2002, and the maiden flight was made on August 25th, 2003. The first plane delivered to PAF (Pakistan Air Force) in 2007. Currently several different blocks of JF-17s are in service in Pakistan and Myanmar air forces. There are also several countries interested in purchasing this fighter jet. On February 27th, 2019, "Thunder" has withstood the test of actual combat and helped PAF win an appreciable victory.
    https://store.steampowered.com/app/1..._JF17_Thunder/

Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Video niet beschikbaar?

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Video niet beschikbaar?
    Wow, hij stond op prive, maar hij is nu al geblokkeerd omdat ik TopGun soundtrack op achtergrond draaide

Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Poging 2, nu gewoon de in-game walkman aangezet voor wat achtergrond muziek
    Het is een soort capture the flag missie, vandaar dat het terrein wat spartaans is, maar ik gebruik het om mijn close combat dogfighting skills op te poetsen. Die kunnen nog wel wat oppoetsen gebruiken

Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Werkt! Tof om te zien man. Die parachutes ook.

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Zo, ik zal nog een keer hier spammen

Dit weekend is de F-14 gratis te vliegen en er zijn in de sales ook flinke kortingen op DCS modules. De F-14 wordt wel als 1 van de beste vliegtuigen in DCS gezien, qua hoe goed de module in elkaar zit, de graphics en hoe compleet hij is. Dankzij de radar officer AI (Jester), is het misschien ook een makkelijkere instap in de DCS high fidelity modellen, omdat je je niet te druk hoeft te maken over sommige systemen en meer kan focussen op het vliegen zelf.

https://store.steampowered.com/app/4...r_Simulations/