User Tag List

Page 6 of 6 FirstFirst ... 4 5 6
Results 201 to 228 of 228

Thread: [PS5] Horizon II: Forbidden West

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Gisteren even geowned door de Thunderjaw. Tandjes.
    Ik moet echt meer gear hebben voor ik die nog een keer probeer
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    415 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Gisteren even geowned door de Thunderjaw. Tandjes.
    Ik moet echt meer gear hebben voor ik die nog een keer probeer
    Merk dat de combat bij mij nu, eindelijk, ook wat uitdagender wordt. Wel wat coole gear en skills nu, maar het wordt eindelijk wat minder Rambo:-).

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by martha1989 View Post
    Merk dat de combat bij mij nu, eindelijk, ook wat uitdagender wordt. Wel wat coole gear en skills nu, maar het wordt eindelijk wat minder Rambo:-).
    Ik speel de game op very hard. Die beesten zijn dan Agro as fuck en Burrowers zijn bijna een 1 hit kill tegen jou. Ik kruip echt door die game
    Level 19 en ik begin te zweten als ik scroungers zie
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Ik speel de game op very hard. Die beesten zijn dan Agro as fuck en Burrowers zijn bijna een 1 hit kill tegen jou. Ik kruip echt door die game
    Level 19 en ik begin te zweten als ik scroungers zie
    Die ervaring ken ik, duurt ook even voor je wat degelijk gear hebt. Meest irritante ervaring dat je kwalijk agro had en echt blind word ge-one shot in bepaalde omgevingen. Toen wel even naar hard diff gegaan.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Love it. Hetzelfde als in deeltje 1: Aloy beweegt zo fijn/soepel. Niks toffer dan in combat sneak + brute force af te wisselen.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Senior Member PerfectExceeder's Avatar
    Mentioned
    238 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PerfectExceeder Steam ID: Perfect3xceeder
    Zo, uitgespeeld en de Platinum Trophy behaald.

Wat een pracht-game! De gameplay, de wereld, het verhaal, de sound-design. Het is echt een prachtig geheel. Wil niet zeggen dat alles perfect is, kom ik zo op maar ik heb echt van begin tot eind genoten van de game. Het vechten tegen de geweldige machines is gewoon heerlijk om te doen, het afwisselen van wapens en ammo-types om ze zo snel mogelijk neer te halen voegt ook echt iets toe. Als je dat niet doet kan je het wel vergeten, vooral op de hogere moeilijkheidsgraden. Wat dit keer ook een verademing is dat je meer, echt veel meer, onderdelen kan meedragen (geheel onrealistisch, maar ach). Items die niet meer in je pouch passen gaan automatisch naar je voorraad. Geen inventory-management meer, jeej!

De wereld die je mag ontdekken ziet er werkelijk waar prachtig uit, ongeëvenaard in het genre (ER nog niet gespeeld). Overal kom je herinneringen tegen van de "oude" oorlog, slagvelden vol met verroeste Corruptors en Deathbringers, vervallen gebouwen met kleine puzzels, een in het zand verzonken stad (LV) te midden van een enorme woestijn en natuurlijk de overblijfselen van "The Golden City" San Fransisco. En alles is rijkelijk gevuld met machines die we kennen uit het eerste deel en machines die nieuw zijn in deel 2, zoals de Tideripper een dinosaurus achtige zee serpent, Slaughterspine, gebaseerd op de Spinosaurus, de Dreadwing, een onzichtbare, granaat werpende vleermuis, de Slitherfang, een door het zand sluipende cobra/ratelslang hybride, de Tremortusk, een raket werpende Mammoet en nog veel meer (maar dit zijn wel de gaafste).

Elke machine, althans de grotere, hebben een onmiskenbaar geluid. Robotisch maar toch dierlijk. Het is behoorlijk huiveringwekkend wanneer je achter je ineens een angstaanjagende gil hoort, achterom kijkt en een Slaughterspine ziet staan. De muziek is goed, vergelijkbaar met het eerste deel, het vult wat mij betreft de game ontzettend goed aan. Ik hoop dat ze hier, zoals bij deel 1 een vinyl-collectie van uit gaan brengen.

Ik vond het verhaal in deel 1 al goed en ik heb ook deze keer weer genoten van de vertelling van het verhaal. De kern wordt mooi verteld en daarnaast is er nog ontzettend veel optioneel verhaal. Dit wordt door middel van teksten en audiofiles verteld die je in de wereld vinden kan, lore uit een oude vergeten wereld die Aloy kan scannen door middel van haar focus. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik dit op ten duur achterwege heb gelaten. Hoewel het leuk om te lezen is voegt het weinig toe aan het verhaal, eigenlijk uitsluitend om je een kijkje te geven in het verleden. Hetzelfde geld voor de gesprekken die je met je kompanen kan voeren en een geselecteerd aantal npc's (veelal missiegevers). Er is zo ontzettend veel te bespreken dat ik ook hier op een gegeven moment gekozen heb om het overgrote deel van de gesprekken te skippen en me uitsluitend te focussen op de missie gerelateerde gesprekken. Ik vind het wel fijn dat je hier naar mijn gevoel nauwelijks voor "bestraft" wordt. Ik heb nooit het idee gehad iets te missen in ieder geval. De mainstory-quest zijn goed, daarnaast zitten er ook nog een hoop leuke side-quests in de game. Ik vond persoonlijk de Cauldrons (heel anders dan deel 1), salvage contracts, melee pit, de arena super. Uiteraard ook de mindere, ga hiernaartoe en dood een paar machines bijvoorbeeld maar er zitten absoluut een aantal memorabele side-quests in de game.

Nu heb ik wel wat kleine puntjes van kritiek; het klimmen werkt niet altijd even soepel. Ik heb echt momenten gehad dat ik me afvroeg waarom ze het volgende punt niet wilde pakken terwijl ik toch echt m'n thumbstick die kant op drukte of waarom ze de richel niet op wilde klimmen. Zo liep ik ook nog wel eens in het heetst van de strijd vast op een omgevallen boomstammetje o.i.d. waarvan je je afvraagt waarom ze er niet overheen stappen kan. Kleine dingetjes die de flow van de verder goede gameplay onderbreken. Sowieso lijken de kliffen waar je wel/niet klimmen kan soms volledig willekeurig te zijn gekozen.

Iets geheel persoonlijks, op de hoogste grafische kwaliteit met 30 fps is het voor mij nagenoeg onspeelbaar. Toen ik hem op performance zette werkte alles echt zoveel soepeler. En nog steeds ziet de game er prachtig uit.

De melee-pits zijn leuk maar de uitleg van de moves lijken een bepaalde logica te missen. Ik moest een guide op youtube naslaan om te zien wat ik moest doen terwijl de knoppencombinatie gewoon in beeld stond. Je zou denken, kan je niet lezen ofzo, maar tenzij je het zelf ervaren hebt is het lastig uit te leggen.

De huntinggrounds, waar voor mij in deel 1 de meeste uitdaging zat vond ik in dit deel eigenlijk wat tegenvallen. Daarentegen is de toevoeging van de arena wel een heerlijke uitdaging. Vooral de gevechten met de gefixeerde loadout.

De minigame, machine strike, is een leuke toevoeging. In het begin vond ik dit nog wel redelijk uitdagend maar zodra je de Stormbird gebruikt is het behoorlijk triviaal. Van de +/- 30 boards die ik nog moest na verkrijgen van dat stuk heb ik denk ik nog maar 2 potjes verloren. Ook jammer dat er aan deze challenge geen legendarisch wapen of armor vastzit, terwijl dat bij nagenoeg alle anderen wel zo is.

Het upgraden van je wapens en armor is nu ook anders, in veel gevallen moet je specifieke onderdelen van de monsters afschieten (of juist niet). En dat is een hele hoop werk kan ik je vertellen. In geval van de legendarische wapens heb je over het algemeen ook nog eens de apex-varianten nodig van het onderdeel. Een sterkere variant van de machine die ook nog een meer damage doet en over het algemeen een level of 15 á 20 hoger is dan z'n normale counterpart. Hoogste is de Apex Slaughterspine op level 63 (die is pittig).

Ik heb alle legendarische wapens gelevelt naar 5*, alle missies, zijmissies uitgespeeld en ik heb me echt enorm vermaakt. Kan niet wachten op Horizon N3mesis.

(ik ben er in z'n totaliteit 93 uur mee bezig geweest)
    Last edited by PerfectExceeder; 19th March 2022 at 01:16.

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Melee pits had ik ook wel een beetje issues mee, en vooral bij de laatste combo chains kun je in principe het stappen plan streamlinen door op meestal de mid combo een stap overslaan maar wel vast zetten alvast in de laatste aanval of een na laatste aanval.
    Afhankelijk van hoelang de combo's zijn.

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by PerfectExceeder View Post
    Zo, uitgespeeld en de Platinum Trophy behaald.

Wat een pracht-game! De gameplay, de wereld, het verhaal, de sound-design. Het is echt een prachtig geheel. Wil niet zeggen dat alles perfect is, kom ik zo op maar ik heb echt van begin tot eind genoten van de game. Het vechten tegen de geweldige machines is gewoon heerlijk om te doen, het afwisselen van wapens en ammo-types om ze zo snel mogelijk neer te halen voegt ook echt iets toe. Als je dat niet doet kan je het wel vergeten, vooral op de hogere moeilijkheidsgraden. Wat dit keer ook een verademing is dat je meer, echt veel meer, onderdelen kan meedragen (geheel onrealistisch, maar ach). Items die niet meer in je pouch passen gaan automatisch naar je voorraad. Geen inventory-management meer, jeej!

De wereld die je mag ontdekken ziet er werkelijk waar prachtig uit, ongeëvenaard in het genre (ER nog niet gespeeld). Overal kom je herinneringen tegen van de "oude" oorlog, slagvelden vol met verroeste Corruptors en Deathbringers, vervallen gebouwen met kleine puzzels, een in het zand verzonken stad (LV) te midden van een enorme woestijn en natuurlijk de overblijfselen van "The Golden City" San Fransisco. En alles is rijkelijk gevuld met machines die we kennen uit het eerste deel en machines die nieuw zijn in deel 2, zoals de Tideripper een dinosaurus achtige zee serpent, Slaughterspine, gebaseerd op de Spinosaurus, de Dreadwing, een onzichtbare, granaat werpende vleermuis, de Slitherfang, een door het zand sluipende cobra/ratelslang hybride, de Tremortusk, een raket werpende Mammoet en nog veel meer (maar dit zijn wel de gaafste).

Elke machine, althans de grotere, hebben een onmiskenbaar geluid. Robotisch maar toch dierlijk. Het is behoorlijk huiveringwekkend wanneer je achter je ineens een angstaanjagende gil hoort, achterom kijkt en een Slaughterspine ziet staan. De muziek is goed, vergelijkbaar met het eerste deel, het vult wat mij betreft de game ontzettend goed aan. Ik hoop dat ze hier, zoals bij deel 1 een vinyl-collectie van uit gaan brengen.

Ik vond het verhaal in deel 1 al goed en ik heb ook deze keer weer genoten van de vertelling van het verhaal. De kern wordt mooi verteld en daarnaast is er nog ontzettend veel optioneel verhaal. Dit wordt door middel van teksten en audiofiles verteld die je in de wereld vinden kan, lore uit een oude vergeten wereld die Aloy kan scannen door middel van haar focus. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik dit op ten duur achterwege heb gelaten. Hoewel het leuk om te lezen is voegt het weinig toe aan het verhaal, eigenlijk uitsluitend om je een kijkje te geven in het verleden. Hetzelfde geld voor de gesprekken die je met je kompanen kan voeren en een geselecteerd aantal npc's (veelal missiegevers). Er is zo ontzettend veel te bespreken dat ik ook hier op een gegeven moment gekozen heb om het overgrote deel van de gesprekken te skippen en me uitsluitend te focussen op de missie gerelateerde gesprekken. Ik vind het wel fijn dat je hier naar mijn gevoel nauwelijks voor "bestraft" wordt. Ik heb nooit het idee gehad iets te missen in ieder geval. De mainstory-quest zijn goed, daarnaast zitten er ook nog een hoop leuke side-quests in de game. Ik vond persoonlijk de Cauldrons (heel anders dan deel 1), salvage contracts, melee pit, de arena super. Uiteraard ook de mindere, ga hiernaartoe en dood een paar machines bijvoorbeeld maar er zitten absoluut een aantal memorabele side-quests in de game.

Nu heb ik wel wat kleine puntjes van kritiek; het klimmen werkt niet altijd even soepel. Ik heb echt momenten gehad dat ik me afvroeg waarom ze het volgende punt niet wilde pakken terwijl ik toch echt m'n thumbstick die kant op drukte of waarom ze de richel niet op wilde klimmen. Zo liep ik ook nog wel eens in het heetst van de strijd vast op een omgevallen boomstammetje o.i.d. waarvan je je afvraagt waarom ze er niet overheen stappen kan. Kleine dingetjes die de flow van de verder goede gameplay onderbreken. Sowieso lijken de kliffen waar je wel/niet klimmen kan soms volledig willekeurig te zijn gekozen.

Iets geheel persoonlijks, op de hoogste grafische kwaliteit met 30 fps is het voor mij nagenoeg onspeelbaar. Toen ik hem op performance zette werkte alles echt zoveel soepeler. En nog steeds ziet de game er prachtig uit.

De melee-pits zijn leuk maar de uitleg van de moves lijken een bepaalde logica te missen. Ik moest een guide op youtube naslaan om te zien wat ik moest doen terwijl de knoppencombinatie gewoon in beeld stond. Je zou denken, kan je niet lezen ofzo, maar tenzij je het zelf ervaren hebt is het lastig uit te leggen.

De huntinggrounds, waar voor mij in deel 1 de meeste uitdaging zat vond ik in dit deel eigenlijk wat tegenvallen. Daarentegen is de toevoeging van de arena wel een heerlijke uitdaging. Vooral de gevechten met de gefixeerde loadout.

De minigame, machine strike, is een leuke toevoeging. In het begin vond ik dit nog wel redelijk uitdagend maar zodra je de Stormbird gebruikt is het behoorlijk triviaal. Van de +/- 30 boards die ik nog moest na verkrijgen van dat stuk heb ik denk ik nog maar 2 potjes verloren. Ook jammer dat er aan deze challenge geen legendarisch wapen of armor vastzit, terwijl dat bij nagenoeg alle anderen wel zo is.

Het upgraden van je wapens en armor is nu ook anders, in veel gevallen moet je specifieke onderdelen van de monsters afschieten (of juist niet). En dat is een hele hoop werk kan ik je vertellen. In geval van de legendarische wapens heb je over het algemeen ook nog eens de apex-varianten nodig van het onderdeel. Een sterkere variant van de machine die ook nog een meer damage doet en over het algemeen een level of 15 á 20 hoger is dan z'n normale counterpart. Hoogste is de Apex Slaughterspine op level 63 (die is pittig).

Ik heb alle legendarische wapens gelevelt naar 5*, alle missies, zijmissies uitgespeeld en ik heb me echt enorm vermaakt. Kan niet wachten op Horizon N3mesis.

(ik ben er in z'n totaliteit 93 uur mee bezig geweest)
    Mooie review PE! Dat maakt enthousiast!

Gisteren zelf een paar uurtjes gespeeld en het voelt instant lekker om weer in de wereld te duiken. Toch voelt het allemaal wel héél erg bekend. Alsof ik weer in exact dezelfde game bezig ben. En de gesprekken en upgrades vliegen je om te oren in het begin. Doe eens rustiiiig!
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

So Say We All! Knorretje's Avatar
    Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: knorvocht Steam ID: kn0rvink
    Glad you enjoyed it!
    een in het zand verzonken stad (LV)
    Dit was grotendeels mijn leven de afgelopen 3/4 jaar .
    Ik was hier verantwoordelijk voor de art, benieuwd wat je van de payoff vond als je de stad "reboot" nadat je Poseidon hebt geloot!

Mentioned
    238 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Knorretje View Post
    Glad you enjoyed it!

Dit was grotendeels mijn leven de afgelopen 3/4 jaar .
    Ik was hier verantwoordelijk voor de art, benieuwd wat je van de payoff vond als je de stad "reboot" nadat je Poseidon hebt geloot!
    Prachtig stuk, heel vet om te zien dat er onder de stad nog een hele andere wereld ligt om te ontdekken. Het is ook heel anders dan je gewend bent binnen de "ondergrondse" stukken van de game. Dat je in eerste instantie alles onderwater ervaart en langzaam doet water weg laat zakken is wel tof, zo voelt het meteen heel anders aan. En het neon-koraalrif ziet er echt heel mooi uit. Ik vond dat hologram van de stad na die missies ook heel gaaf. Sowieso vet dat je dat van heinde en ver zien kan.

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat stuk en andere puzzel platform dingen in de game deed me ook heel erg aan Tomb Raider denken.
    Zeker een fantastische beleving.

Mentioned
    238 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Mooie review PE! Dat maakt enthousiast!

Gisteren zelf een paar uurtjes gespeeld en het voelt instant lekker om weer in de wereld te duiken. Toch voelt het allemaal wel heel erg bekend. Alsof ik weer in exact dezelfde game bezig ben. En de gesprekken en upgrades vliegen je om te oren in het begin. Doe eens rustiiiig!
    Ik ben fan he, ook van deel 1. Dus niet helemaal representatief.

Maar eens hoor, heel erg bekend. Wat ik niet per se een nadeel vind maar wat mij betreft mogen ze in een volgend deel, wat ongetwijfeld komen gaat, wel wat meer innoveren. De glider is leuk maar heb je sporadisch nodig, daar hadden ze van mij wel wat meer mee mogen doen. Daar kan je wat mij betreft hele goeie jump-puzzels mee maken. Of dat je je elemental wapens gebruiken moet om puzzels op te lossen, dingen in brand steken of juist bevriezen/blussen. Of denk aan pijlen (of speren) die je in een muur gooit om 'm te kunnen beklimmen zoals in Tombraider. Van mij mogen er sowieso wel wat meer puzzels in, de kleine die er in zitten, waarbij je Ornaments moet verzamelen bijvoorbeeld vond ik wel leuk. Zelfde geld voor een paar kleine puzzels tijdens sidemissies maar het had w.m.b. wel wat uitgebreider gemogen. Deze game leent zich daar prima voor vind ik. En er zit een heel gaaf ondergronds stuk in wat echt naar meer smaakt.

En heel eerlijk, die Valor Surges heb ik echt maar heel weinig gebruikt, wat op zich wel jammer vind want het is wel een gave toevoeging maar het komt gewoon nauwelijks in me op om het aan te zetten.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Ik ben fan he, ook van deel 1. Dus niet helemaal representatief.
    Insgelijks. Speelde als een tierelier en ontzettend van genoten. Enige dat ik echt tegen vond vallen was de ontknoping zelf.
    Dus op dat gebied is meer welkom.

Maar ik merk nu wel weer op dat ik de karakters in de game niet geloof. Alsof het verklede acteurs zijn. De settlements komen over als filmsets. Kan aan mij liggen, maar misschien herkent iemand het.
    Vandaar dat ik de cutscenes ook bijna nooit volledig meer luister. Ik haak daar echt op af.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Insgelijks. Speelde als een tierelier en ontzettend van genoten. Enige dat ik echt tegen vond vallen was de ontknoping zelf.
    Ik had exact hetzelfde: ik haakte halverwege - ofzo - echt compleet af, verhaaltechnisch. Maar dat is ook omdat het hele stammen-gebeuren me simpelweg niet boeide (kwestie van smaak).
    Gameplay technisch vind ik het echter een van de beste PS4 titels die ik ken

Maar ik merk nu wel weer op dat ik de karakters in de game niet geloof. Alsof het verklede acteurs zijn. De settlements komen over als filmsets. Kan aan mij liggen, maar misschien herkent iemand het.
    Vandaar dat ik de cutscenes ook bijna nooit volledig meer luister. Ik haak daar echt op af.
    Ja die snap ik ergens ook wel. Het 'acteerwerk' ligt er soms veel te dik bovenop, waardoor ik dit ook denk te ervaren. Maar niet echt last van.

Maar even heel woke he: ik heb dus een dochter van bijna 4. Die kijkt soms - enigszins daarvoor geschikte - games met mij mee. Die kraait dus van plezier dat in deze game de hoofdrolspeler...en ik citeer...een super coole ninja prinses is....Want ze vindt dus dat Aloy er zo ontzettend mooi uitziet met haar rode haren, vlechtjes en jurken (mijn dochter is zo'n roze LSD trip), maar gaat pas écht los als Aloy in full combat een grote robot omlegt.

Toch wel iets van een eye-opener qua inclusie hoor. Écht props @Knorretje .

Nu het dus geen Lara Croft porno chick is...als jullie begrijpen wat ik bedoel...vaag verhaal...maar goed.
    Last edited by Morrigun99; 22nd March 2022 at 10:08.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    898 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Maar even heel woke he: ik heb dus een dochter van bijna 4. Die kijkt soms - enigszins daarvoor geschikte - games met mij mee. Die kraait dus van plezier dat in deze game de hoofdrolspeler...en ik citeer...een super coole ninja prinses is....Want ze vindt dus dat Aloy er zo ontzettend mooi uitziet met haar rode haren, vlechtjes en jurken (mijn dochter is zo'n roze LSD trip), maar gaat pas écht los als Aloy in full combat een grote robot omlegt.

Toch wel iets van een eye-opener qua inclusie hoor. Écht props @Knorretje .

Nu het dus geen Lara Croft porno chick is...als jullie begrijpen wat ik bedoel...vaag verhaal...maar goed.
    Mijn koffiekleur kids hadden hetzelfde bij Black Panther. Het is niet eens dat ze er zoveel over zeiden, maar toen ik na een half jaar en 30 marvel movies vroeg wie favoriete superheld was, was het toch echt black panther. Ik kan geforceerde shit ook irritant vinden, maar inclusie is decennia lang zo ontzettend onderschat.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Mijn koffiekleur kids hadden hetzelfde bij Black Panther. Het is niet eens dat ze er zoveel over zeiden, maar toen ik na een half jaar en 30 marvel movies vroeg wie favoriete superheld was, was het toch echt black panther. Ik kan geforceerde shit ook irritant vinden, maar inclusie is decennia lang zo ontzettend onderschat.
    Kan ik me iets bij voorstellen. Super mooi.

Zat laatst een tekenfilm met mijn dochter te kijken, waarin een van de hoofdrolspelertjes in een rolstoel zit.

Zij zei heel overtuigd dat dat jongetje nog niet kon lopen (zoals haar jongere zusje, want: te jong).
    Toen kon ik haar toch uitleggen dat sommige mensen in een rolstoel zitten, etc. etc.
    Begrijp dit soort zaken door mijn kinderen wel echt steeds beter denk ik.

Lang verhaal kort: helemaal eens met je conclusie.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    185 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dus op dat gebied is meer welkom.

Yup, waarbij ik moet aanmerken dat veel meer games daar last van hebben. Settlement design is een kunst, goed schrijfwerk en voice acting ook. En het moet ook nog eens allemaal enigszins coherent zijn en een redelijk brede groep aan gamers aanspreken.

Ik heb zelf niet meer dan een paar uurtjes gespeeld (maar wel –tig in HZD) – ben nu Dragon’s Dogma aan het spelen, zucht, koop je HFW en Elden Ring en Tales of Arise en ga je een game uit 2012 spelen .

Wat me echter opviel aan veel reviews (zelfs hele positieve) is dat de gamewereld als erg gekunsteld en ‘gamey’ werd omschreven, met een vrij zwak verhaal. Nu was verhaal nooit Guerrilla’s sterke punt (ik denk zelf dat de vaak vrij positieve beoordeling op dit vlak van HZD vooral kwam vanwege het ‘centrale mysterie’) en dat is, gemeten naar de actuele ‘state of the art’, niet wezenlijk veranderd.
    @Morrigun99 ’s commentaar over de tribale politiek is er ook één die ik in veel reviews en video’s tegenkwam. Politiek spannend maken zou eigenlijk niet zo moeilijk moeten zijn – life-or-death beslissingen, drama, bigger-than-life persoonlijkheden en zo (GoT en HBO’s Rome seizoen 1 op hun best bijvoorbeeld, maar b.v. ook TW2)– maar in de praktijk lijkt het toch knap lastig te zijn.
    Moraal van het verhaal: don’t do politics if you suck at telling it. Dubbel don’t do it als je storytelling skillz au fond tamelijk middelmatig zijn.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mentioned
    415 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zooo. Gister de game uitgespeeld.. Wat begon als een prachtig avontuur, eindigde als iets wat nog het meest op mijn werk begon te lijken: Het werk zelf is best leuk, maar alle shit die er bij komt kijken is vermoeiend en onnodig.

Om te beginnen is Horizon easy de mooiste game die ik ooit gespeeld heb.. Qua grafische pracht en praal, maar ook qua omgevingen, muziek etc. Zeker rondom de main story zitten gebieden en cutscene's die werkelijk weergaloos zijn. Ook de setting an sich met de robotdino's en het verhaal daarachter (en het nieuwe verhaal) is w.m.b. meer dan in orde.

Echter de game is VEEL te groot. In de eerste game vond ik het heerlijk om rond te lopen en te genieten, nu heb ik de mainline kunnen redden door fasttravelpacks te gaan gebruiken. Echt ik zou de vrouwelijke medewerkers van Guerilla alvast naar BOOS sturen, want het Ubisoft-Virus is hier duidelijk toegeslagen. 184 varianten van 893 monsters die je uiteindelijk allemaal op dezelfde manier verslaat. Bandit camps die even inspiratieloos als saai zijn. Minigames die het niveau van Gwent nergens benaderen dat schaken vond ik best aardig bedacht, maar dat races zeg.. slechtste ooit??. Caulderons en Ruines die draaien om platformwerk wat Aloy gewoon automatisch doet. Puzzels die een werkelijk TRIEST niveau hebben en als je er al over nadenkt dan roept die karakterloze muts weer: O MISSCHIEN MOET IK DIE BOX DAAR NEERZETTEN??? Een soort combi van een slechte AC (pleonasme) en een slechte Uncharted.

Nu we het karakterloze hebben aangestipt: Wat een waardeloze main character. Haar zien opgroeien in deeltje 1 was nog wel interessant, maar dit is een van de meest eendimensionale karakters die je in grote games tegen gaat komen. Ontstijgt ook nergens niveautje Ubifucked. De bijrollen zijn al niet best, maar Aloy slaat werkelijk alles. Jammer dat onze game-industrie hierin moeiteloos aansluiting vindt bij het niveau van onze films en series.

Ook het leentjebuur is echt pijnlijk. De dingen die overduidelijk uit Zelda gestolen zijn werken nog minder ook. Heel geforceerd allemaal. Alsof je een soort karakterloze 'best of' gaming aan het doorlopen bent.

Eigenlijk alles nieuw is in de game, is bedoelt als schaalvergroting en vaak ronduit een verslechtering. 100.000 type wapens met allemaal 5 levels en allemaal even onnodig. Fuck me wat saai. 6 skilltree's waarvan er 3 totale onzin zijn.. Wat een troep.

Gameplay is een combinatie van pijltjes schieten en potion/berry's spammen en er is nooit de urgentie om iets anders aan te leren. Je kunt nu ook koken: Nooit gebruikt. Niet 1 keer.

Ironisch genoeg genoot ik vooral van de game toen ik de boel aan het uitkammen was voordat ik door de poort naar het westen ging Daarna werd alles zo repetitief en saai. Wellicht komt daar de naam Forbiden West vandaan. Het had nooit gemaakt moeten worden.

Game 1 had ik platinum, game nummero dos gaat a.s.a.p. marktplaats op denk ik. Geen enkele noodzaak dit nog verder te spelen.. De graphics en mainstory (waarin ook de quest leuker zijn) redden de zaak, maar nu de hoogste tijd voor games waarin de gameplay centraal staat.

Cijfer 6 a 6.5. Ik heb in ieder geval weer eens een game uitgespeeld . Ga op een berg staan en geniet van het uitzicht.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    185 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zooo. Gister de game uitgespeeld.. Wat begon als een prachtig avontuur, eindigde als iets wat nog het meest op mijn werk begon te lijken: Het werk zelf is best leuk, maar alle shit die er bij komt kijken is vermoeiend en onnodig.

Om te beginnen is Horizon easy de mooiste game die ik ooit gespeeld heb.. Qua grafische pracht en praal, maar ook qua omgevingen, muziek etc. Zeker rondom de main story zitten gebieden en cutscene's die werkelijk weergaloos zijn. Ook de setting an sich met de robotdino's en het verhaal daarachter (en het nieuwe verhaal) is w.m.b. meer dan in orde.

Echter de game is VEEL te groot. In de eerste game vond ik het heerlijk om rond te lopen en te genieten, nu heb ik de mainline kunnen redden door fasttravelpacks te gaan gebruiken. Echt ik zou de vrouwelijke medewerkers van Guerilla alvast naar BOOS sturen, want het Ubisoft-Virus is hier duidelijk toegeslagen. 184 varianten van 893 monsters die je uiteindelijk allemaal op dezelfde manier verslaat. Bandit camps die even inspiratieloos als saai zijn. Minigames die het niveau van Gwent nergens benaderen dat schaken vond ik best aardig bedacht, maar dat races zeg.. slechtste ooit??. Caulderons en Ruines die draaien om platformwerk wat Aloy gewoon automatisch doet. Puzzels die een werkelijk TRIEST niveau hebben en als je er al over nadenkt dan roept die karakterloze muts weer: O MISSCHIEN MOET IK DIE BOX DAAR NEERZETTEN??? Een soort combi van een slechte AC (pleonasme) en een slechte Uncharted.

Nu we het karakterloze hebben aangestipt: Wat een waardeloze main character. Haar zien opgroeien in deeltje 1 was nog wel interessant, maar dit is een van de meest eendimensionale karakters die je in grote games tegen gaat komen. Ontstijgt ook nergens niveautje Ubifucked. De bijrollen zijn al niet best, maar Aloy slaat werkelijk alles. Jammer dat onze game-industrie hierin moeiteloos aansluiting vindt bij het niveau van onze films en series.

Ook het leentjebuur is echt pijnlijk. De dingen die overduidelijk uit Zelda gestolen zijn werken nog minder ook. Heel geforceerd allemaal. Alsof je een soort karakterloze 'best of' gaming aan het doorlopen bent.

Eigenlijk alles nieuw is in de game, is bedoelt als schaalvergroting en vaak ronduit een verslechtering. 100.000 type wapens met allemaal 5 levels en allemaal even onnodig. Fuck me wat saai. 6 skilltree's waarvan er 3 totale onzin zijn.. Wat een troep.

Gameplay is een combinatie van pijltjes schieten en potion/berry's spammen en er is nooit de urgentie om iets anders aan te leren. Je kunt nu ook koken: Nooit gebruikt. Niet 1 keer.

Ironisch genoeg genoot ik vooral van de game toen ik de boel aan het uitkammen was voordat ik door de poort naar het westen ging Daarna werd alles zo repetitief en saai. Wellicht komt daar de naam Forbiden West vandaan. Het had nooit gemaakt moeten worden.

Game 1 had ik platinum, game nummero dos gaat a.s.a.p. marktplaats op denk ik. Geen enkele noodzaak dit nog verder te spelen.. De graphics en mainstory (waarin ook de quest leuker zijn) redden de zaak, maar nu de hoogste tijd voor games waarin de gameplay centraal staat.

Cijfer 6 a 6.5. Ik heb in ieder geval weer eens een game uitgespeeld . Ga op een berg staan en geniet van het uitzicht.
    Komt wel een beetje overeen met de mening van Yahtzee en David Jaffe (de vroegere lead van Twisted Metal en God of War I en II). Ik heb al een beetje spijt van de (wellicht iets te vroege) aanschaf, maar ja, Neerlands glorie en zo

Visuals en combat gameplay (met afstandswapens, niet melee) kunnen ze bij Guerrilla, maar het benodigde totaalplaatje voor een narratieve open world actie-RPG...dat is kennelijk nog een leerproces.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

So Say We All! Knorretje's Avatar
    Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: knorvocht Steam ID: kn0rvink
    Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Hier heb ik ook aan gewerkt

Thanks voor de feedback @martha1989 !
    (for real, not being sarcastic)

Mentioned
    415 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Knorretje View Post
    Hier heb ik ook aan gewerkt

Thanks voor de feedback @martha1989 !
    (for real, not being sarcastic)
    Sportieve reactie:-). Ik zie het new and improved deel 3 met vertrouwen tegemoet

Bovenstaande vond ik zonder te liegen 1 van de hoogtepunten van de game samen met Vegas met elektriciteit het kippenvelmomentje van de game Super tof.

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Kwam tegen op Imgur en blijkbaar 1200 Euro of $

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mooi hoor.

Waar doel je dan op? Nu ik geen Zelda speler ben en de rest van je kritiek wel kan plaatsen.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het gliden?

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

I can haz cheescake ? nightwing01's Avatar
    Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: nightwing01
    Deze game is mooi. Leent zich heel goed voor photomode.