Originally Posted by
DjDark
Er komt ook heel erg veel bij kijken. Probleem is dat ik sinds een aantal weken geen testdraai meer kan doen om echt te kijken hoe het eruit komt te zien als ik aan het streamen ben, zonder dat ik live ga. Had heel effe een momentje dat ik dus een LIVE test deed vrijdagavond, maar toen er mensen in de chat vragen kwamen stellen, was ik al snel genoeg weer offline, omdat dat gewoon niet heel prettig voelt als je weet dat iedereen mee kan kijken.
Wat mensen misschien ook niet beseffen, is dat alle lichteffecten in mijn huiskamer op super goedkoop materiaal werken. Dus een LED kleuren lamp die gewoonweg een draaimechanisme heeft en dat door de kamer verspreidt, een 2-tal goedkopere LED lampen in bureaulampen geschroefd die van kleur kunnen veranderen (maar waarbij je geen snelheid in kunt stellen) of de kubus die ik gebruik als een laptophouder die meer functies heeft qua snelheid en zelfs kan knipperen op commando. Dat zijn allemaal lampen die ik niet kan voorprogrammeren of kan laten reageren op muziek, waardoor ik iets zocht wat net dat beetje extra geeft, om het niet té saai te maken voor publiek. Ik probeer nu wat af te wisselen met meerdere camerastandpunten, maar tegelijkertijd merk ik al, hoe meer ik grafisch werk geef aan mijn laptop, hoe meer moeite hij ermee heeft. Wou dat ik een tablet of iets had, zodat ik de CPU/GPU van mijn laptop wat kon sparen, maar helaas, roeien met de riemen die je hebt zullen we maar zeggen.
Nu ben ik namelijk letterlijk tijdens mijn set ook de lichten aan het bedienen en had ik bijvoorbeeld bij de plaat 'sunshine' mijn verlichting op geel en oranje ingesteld, zonder dat er beweging was.
Tips en feedback is altijd welkom, ook bijvoorbeeld als ik niet goed te verstaan ben of de muziek overstuurt klinkt, dan hoor ik het graag. Het is dat ik er nog niemand over heb horen klagen, maar ik weet bijvoorbeeld dat mijn geluid mono uitgestuurd wordt, terwijl het in stereo opgenomen wordt. Dat geeft soms rare effecten, want op het moment dat ik dan mijn set terug luister hoor ik een heel ander soort klinkende mix, dan toen ik met Twitch aan de slag was. Ook deze mixen gaan btw online komen, maar dat zal even wat langer gaan duren, omdat ik nog andere mixen eerst online wil zetten. Ik heb de video ook bewaard inclusief microfoon onderbrekingen, dus mochten mensen de video willen, dan laat het me weten.
Helaas waren er minder mensen dan ik had verwacht, maar gelukkig waren de mensen die er wel waren een aanvulling en zorgden ze ervoor dat ik evengoed de nut ervan in zag om te streamen.
Nogmaals bedankt beiden! Hopelijk vinden jullie de achtergrondinfo ook interessant om te lezen.