User Tag List

Results 1 to 13 of 13

Thread: [Hardware] Steam Deck

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1592 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny

[Hardware] Steam Deck

Technische specificaties

Rekenkracht

Processor
    • APU: AMD
    • CPU: Zen 2 4c/8t – 2,4-3,5 GHz (t/m 448 GFlops FP32)
    • GPU: 8 RDNA 2-CU's – 1,0-1,6 GHz (t/m 1,6 TFlops FP32)
    • APU-vermogen: 4-15 W
    • RAM
    • 16 GB interne LPDDR5-RAM (vier 32-bits kanalen, 5500 MT/s)
    • Opslag
    • 64 GB eMMC (PCIe Gen 2 x1)
    • 256 GB NVMe-SSD (PCIe Gen 3 x4 of PCIe Gen 3 x2*)
    • 512 GB hogesnelheids-NVMe-SSD (PCIe Gen 3 x4 of PCIe Gen 3 x2*)
    • Alle modellen gebruiken 2230m.2-modules in sockets (niet bedoeld voor vervanging door eindgebruiker)
    • Alle modellen hebben een ultrasnelle microSD-kaartsleuf

*Sommige 256GB- en 512GB-modellen worden geleverd met een PCIe Gen 3 x2-SSD. Bij onze testen werd geen verschil in spelprestaties vastgesteld tussen x2 en x4.

Besturing en invoer
    Gamepadbesturing
    • A-/B-/X-/Y-knoppen
    • D-pad
    • Analoge trekkers L en R
    • L & R bumpers
    • Beeld- en menuknoppen
    • 4 x instelbare greepknoppen
    • Analoge sticks
    • 2 analoge sticks (standaardafmetingen) met capacitieve aanraaksensoren
    • Haptische feedback
    • HD haptische feedback
    • Trackpads
    • 2 x rechthoekige trackpads van 32,5 mm met haptische feedback
    • 55% betere latentie vergeleken met de Steam Controller
    • Drukgevoelig, zodat de indrukkracht voor kliks instelbaar is
    • Gyroscoop
    • IMU met 6 assen

Beeld

Resolutie
    • 1280 x 800 px (beeldverhouding 16:10)
    • Type
    • IPS-LCD met optical bonding voor een betere leesbaarheid
    • Beeldgrootte
    • 7" diagonaal
    • Helderheid
    • 400 cd/mē (normaal)
    • Vernieuwingsfrequentie
    • 60 Hz
    • Touchscreen
    • Ja
    • Sensoren
    • Omgevingslichtsensor

Verbinding
    • Bluetooth
    • Bluetooth 5.0 (ondersteuning voor controllers, accessoires en audio)
    • Wifi
    • Dualband-wifiradio, 2,4 GHz en 5 GHz, 2 x 2 MIMO, IEEE 802.11a/b/g/n/ac

Audio

Kanalen
    • Stereo met ingesloten DSP voor een immersieve luisterervaring
    • Microfoons
    • Opstelling met twee microfoons
    • Hoofdtelefoon-/microfoonaansluiting
    • 3,5mm-aansluiting voor stereohoofdtelefoon / -microfoon
    • Digitaal
    • Meerkanaalsaudio via DisplayPort over USB-C, standaard USB-C of Bluetooth 5.0

Stroomvoorziening

• Invoer
    • USB-C-lader van 45 W (PD 3.0)
    • Batterij
    • 40Wh-batterij, 2-8 uur aan speeltijd

Uitbreiding

• microSD
    • UHS-I met ondersteuning voor SD, SDXC en SDHC
    • Externe controllers
    • en beeldschermen
    • USB-C met ondersteuning voor DisplayPort 1.4 Alt-mode – t/m 8K @ 60 Hz of 4K @ 120 Hz, USB 3.2 Gen 2y

Afmetingen en gewicht

Afmetingen
    • 298 mm x 117 mm x 49 mm
    • Gewicht
    • Ca. 669 gram

Software

• Besturingssysteem
    • SteamOS 3.0 (op basis van Arch)
    • Bureaublad
    • KDE Plasma

Steam
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Toevallig momenteel ook met Korting.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 5800X, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    1592 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Toevallig momenteel ook met Korting.
    Toevallig ook aangeschaft.

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Helaas andere aanschaf prioriteiten. Denk dat ik op een Hardware refresh wacht over 2/3 jaar voor een Steamdeck.

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 5800X, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1388 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Ik heb hem nu al een aantal maanden. Ik heb niets anders dan lof er over. Het heeft zeker PC-y eigenschappen en is absoluut niet zo plug&play als een Switch, maar over het algemeen vind ik de experience redelijk painless. Het ligt er ook maar net aan wat je wil doen: wil je gewoon je Deck verified/playable games spelen, dan doet vrijwel alles het out of the box. Wil je meer spelen, kan je nog rommelen met proton versies, of je wagen aan lutris/wine/bottles. Wil je helemaal all-out gaan, kan je zelfs Windows 10/11 op een sd kaart installeren (wat ik toevallig gisteren had gedaan, gezien ik een spare 256GB sd card had na een upgrade naar 512GB).

De grootste mindfuck van het apparaat is om de games die je zo sterk met een PC (muis, tobo, bureau) associeert, en ze dan op een handheld te spelen. Ik speel laatste weken wat meer Kerbal Space Program en Anno 1800 er op, en ik ben nog steeds amazed.

Het is zeker geen apparaat voor iedereen. Maar hoe het er nu voor staat kan ik voorlopig prima uit de voeten zonder een PC (mijn huidige PC is nogal fucked).
    @The_wildcard suit yourself of course, maar er is altijd een hardware refresh in het verschiet. Ik vind het apparaat i.i.g. verre van underpowered.
    @Like-a-Bunny er zijn 100.000 tips, maar als iemand met een grote backlog is de meest simpele/gangbare: als een game niet supported lijkt volgens Steam, check https://protondb.com/
    Last edited by Liquidje; 20th March 2023 at 09:57.

Mentioned
    1592 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    @Like-a-Bunny er zijn 100.000 tips, maar als iemand met een grote backlog is de meest simpele/gangbare: als een game niet supported lijkt volgens Steam, check https://protondb.com/
    Dank!

Ik heb ook niet de illusie om alle nieuwe games er vloeiend op te kunnen spelen. De Steambacklog is enorm, al niet van @Fenix -proporties, en daar kan ik jaren mee vooruit. Tel daar emulatie bij op en ik krijg een enorme glimlach op mijn gezicht.

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    De grootste mindfuck van het apparaat is om de games die je zo sterk met een PC (muis, tobo, bureau) associeert, en ze dan op een handheld te spelen. Ik speel laatste weken wat meer Kerbal Space Program en Anno 1800 er op, en ik ben nog steeds amazed.
    Daar kan ik me wel wat bij indenken. Het lijkt me ook fantastisch om een goede citybuilder of Xcom o.i.d. op te spelen. Games waar ik de afgelopen jaren niet de rust in mijn kop voor krijg om op een pc te spelen. Tel daarbij op dat ik merk niet meer het alleenrecht op de televisie te hebben en het cirkeltje is rond.

Samen met PSVR2 geeft zo'n stukje hardware een enorme gamingimpuls.
    Last edited by Like-a-Bunny; 20th March 2023 at 10:09.

Mentioned
    1388 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Dank!

Ik heb ook niet de illusie om alle nieuwe games er vloeiend op te kunnen spelen.
    Ik ben benieuwd naar jouw ervaring/indruk sowieso van de game support. Ik heb tot nu toe echt bar weinig games gehad die er onmogelijk op draaiden.

Overigens, vergeet ook niet GamePass te installeren om games te streamen! In huis met een goede wifi is dat een goed alternatief, met bijkomend voordeel dat je accu 3x zo lang mee gaat.
    https://www.polygon.com/guides/23537...e-desktop-mode

Tis ff gedoe, maar als het eenmaal staat.

Daar kan ik me wel wat bij indenken. Het lijkt me ook fantastisch om een goede citybuilder of Xcom o.i.d. op te spelen. Games waar ik de afgelopen jaren niet de rust in mijn kop voor krijg om op een pc te spelen. Tel daarbij op dat ik merk niet meer het alleenrecht op de televisie te hebben en het cirkeltje is rond.

Samen met PSVR2 geeft zo'n stukje hardware een enorme gamingimpuls.
    Ja same, voor mij ook een goede backlog killer geweest. En idd, citybuilders, grand strategy, zware sims (van het weekend UBOAT gespeeld er op). Ben heel benieuwd wat je er van vindt

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@Liquidje , niet dat ik het echt underpowered vind, maar heb wel de indruk dat het op de grens zit.
    En wegens gezondheids problemen ben ik niet echt veel onderweg waar ik zo'n ding kan benutten. Recent ook een Switch gehaald en die gaat ook maar 1 of 2x per maand aan.

Maar momenteel op jacht naar een nieuwe ( 2de hands TV) Electrisch Bureau,Desk Chair, Koelkast, Vriezer e.d.
    En nog wel wat dingen. En wil ook mijn electrisch gereedschap verzameling uit breiden.

Mentioned
    1388 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    @Liquidje, niet dat ik het echt underpowered vind, maar heb wel de indruk dat het op de grens zit.
    Maar op welke games baseer je dat dan? To each their own, maar ik heb niet het gevoel dat dit ding ontzettend in kracht verlegen zit. Ik speel dan ook niet veel AAAs er op. Maar als ik zelf een handjevol titels kan bedenken die too much zijn ervoor, maar daar 100en (grafisch zwaardere) titels tegenover heb die prima presteren, lligt mijn "op de grens" misschien een stuk hoger dan jouw grens

Ik denk ook niet dat de hardware refresh over een paar jaar dat heel anders gaat aanpakken: het blijft een handheld en ze hebben ook te balancen met battery life. Maar who knows.

Just saying, als je interesse hebt, now is a good a time as any m.i. Maar als je je uberhaupt niet de aanschaf van een handheld kan veroorloven, begrijpelijk. Maar vraag mij dan ook af of/hoe dat over 2 of 3 jaar anders zou zijn.

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Afwachten, en tegen die tijd zijn is er ook vast meer keuze in PC handheld markt.

Maar meer Battery life is altijd gewenst neem ik aan.

Mentioned
    1592 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Hij's binnen!

Eerste indruk: wat een mooi gebouwd apparaat en die haptische feedback op die trackpads.

Ook meteen even e.e.a. gespeeld en vooral Ace Combat komt prachtig naar voren. Zo heerlijk te spelen!
    En wat is het inderdaad een vreemde gewaarwording om Steam in je handen te hebben en je handheld zulke mooie beelden te zien presenteren die ook nog eens vloeiend lopen.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Hij's binnen!

Eerste indruk: wat een mooi gebouwd apparaat en die haptische feedback op die trackpads.

Ook meteen even e.e.a. gespeeld en vooral Ace Combat komt prachtig naar voren. Zo heerlijk te spelen!
    En wat is het inderdaad een vreemde gewaarwording om Steam in je handen te hebben en je handheld zulke mooie beelden te zien presenteren die ook nog eens vloeiend lopen.
    En nu een week later?

Mentioned
    1592 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Nog steeds heel veel uit aan het vinden. Maar mijn eerste indruk staat nog steeds. En heerlijk ding om er zo op de bank even bij te pakken.

De trackpads fungeren trouwens prima als muis.