User Tag List

Results 1 to 7 of 7

Thread: Jouw top .... games van 2024

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Jouw top .... games van 2024

December is nog lang niet ten einde maar, toch maak ik alvast dit topic aan.

Net als bij de top films/series is mijn lijstje is nog niet helemaal af, oke mijn top vijf is al af en staat ook al online. Maar hier op Liquid Bunny word ik niet gelimiteerd door de redactie en kan ik dus meer games bespreken.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

https://www.youtube.com/@Coola_the_Koala

Disturbed Disturbed's Avatar
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: STEAM_0:1:11048896
    Nét uitgekomen eind 2023, maar pas dit jaar gespeeld - Against the Storm is fantastisch.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    840 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Persona 3 Reload de meeste uren in zitten wat in 2024 is uitgekomen
    daarna Dragon Age The Veilguard.
    En Manor Lords nog wat in weg gebeukt.

Dat zal dan mijn top 3 wel zijn
    persona 3,
    Dragon Age
    Manor lords.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    157 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Zit te denken welke games ik heb aangeschaft van dit jaar zijn?

Palworld als gift gekregen op Steam, waar meer dan 120 Uur in zitten.
    Astrobot flink mee vermaakt.
    Luma Island leuke cozy co-op slice of life type game hoewel end game aardig grindy is.
    Space Truckers.
    En Brew Barons een Spel dat een mix is van Crimson Skies en Ghibli's Porco's Rosso ( en wat management/farm elementen)
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 5800X, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Member Action Hank's Avatar
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Game of the year van 2024 voor mij is Dragons Dogma 2.
    Het is een flawed game. Maar de dingen die de game goed doet raken mij precies op het juiste plekje. Verhaal en de campaign is rommelig, maar het avonturieren met je eigen gemaakte Pawn + 2 pawns van andere spelers vond ik heerlijk.

Heerlijke game, maar eigenlijk te weinig gespeeld Helldivers 2. DD2 zat deze game in de weg eigenlijk. beetje zelfde release tijd.

Shoutout naar Ready or Not. Beetje cheaten gezien die echte release eind 2023 al was. maar echt ontdekt in 2024.

Nog wat cheaten, maar deze game heb ik de afgelopen maanden ontdekt en is echt fantastisch. Beyond All Reason.
    Free game en soort spiritueel 'vervolg'/remake op Total Annihilation en iets mindere mate Supreme Commander. Alleen gespeeld met vrienden. Geen idee hoe de online is en er is geen campaign (nog).

Ik heb eigenlijk heel weinig games van dit jaar gespeeld. Ben afgelopen tijd ook weer eens verder gegaan met Tears of the Kingdom. Die heb ik ook al maanden en maanden laten liggen. Pakt mij nu wel weer gelukkig.

Niet een best jaar voor mij persoonlijk eigenlijk

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zo hier is hij dan mijn top 10 ( waar de eerste vijf al van bekend waren door mijn "werk", bij GameQuarter.be)

10 Minds Beneath Us

Een game met weinig gameplay, maar een geweldig en sterk verhaal in een cyberpunkwereld. De grafische stijl van deze game is werkelijk prachtig.

9 Heading Out

Een rogue (very lite) racegame waarin je van de ene kant van Amerika naar de andere kant moet rijden en naast de politie moet ontwijken, moet je ook wegvluchten voor je angsten. Een zeer unieke game met een heerlijke soundtrack die mij soms op emotioneel vlak hard raakte.

8 Black Myth: Wukong

Heel lang had ik deze game niet op mijn radar, want hoewel ik het er heel erg mooi uit vind zien, hield het gevoel dat het een souls (lite) game was mij heel erg tegen. Uiteindelijk ben ik toch overstag gegaan door vrienden en heb ik geen seconde spijt. Het is echt een heerlijke game en ik heb er nu al 18 uur opzitten. Ik heb al 70 van de 107 bosses verslagen.

7 Helldivers 2

De beste coöpgame die ik ooit heb gespeeld, zoveel plezier gehad met @nightwing01 en eigenlijk nog elk weekend wel. For democracy. Moet ook zeggen dat Nightwing01 en ik ook een erg goed team zijn, al heeft Nightwing01 nog wel eens de neiging om een luchtbarrage op mijn hoofd te gooien.

6 Dragon's Dogma 2

Dragon's Dogma: Dark Arisen heeft mij nooit echt kunnen pakken en ik was dan ook echt huiverig voor Dragon's Dogma 2, maar na een aantal video's op YouTube te hebben gekeken, was ik toch overstag gegaan en ik heb er geen moment spijt van gehad. Want wat een avontuur heb ik beleefd (en beleef ik nog steeds) met deze game. Het hoofdverhaal van de game is niet zo heel erg sterk, maar de reis door de wereld van Dragon's Dogma 2 zelf maakt veel goed en is al een groot avontuur op zichzelf. Waar je ook komt, er is altijd wel iets te vinden of te doen.

5 Star Wars: Outlaws

Ik zal niet ontkennen dat Star Wars: Outlaws een ruwe start heeft gehad, maar ik heb me toch goed vermaakt met deze game. In een perfecte wereld zou elke game bugvrij en 100% gepolijst uitgebracht worden, maar we leven nu eenmaal niet in een perfecte wereld. Daarbij ben ik van mening dat het belangrijkste wat een game moet doen, het vermaken van de gamer is, en vermaken is iets wat Star Wars: Outlaws gewoonweg doet. Het verhaal is interessant, de gameplay is vermakelijk en Kay Vess is een likeable personage.

4 Dragon Ball Sparking! ZERO

Ik heb, net als de rest van de Dragon Ball fans, meer dan zeventien jaar moeten wachten op het vierde deel van de Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi reeks en ik ben heel erg tevreden met het uiteindelijke product. Ze hebben alle goede dingen van Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 gepakt en dat gemoderniseerd voor de huidige tijd. De game heeft zo zijn flaws, maar voor een Dragon Ball fan is het het geld en de moeite meer dan waard, vooral omdat het heel veel content heeft van zowel Dragon Ball Z als Dragon Ball Super.

3 Dragon Quest III HD-2D Remake

Als deze lijst één ding duidelijk zou laten zijn, dan is het wel dat RPG's en vooral Turn-Based RPG's mijn favoriete genre zijn. En als het op Turn-Based RPG's aankomt, is de Dragon Quest franchise een erg grote naam. Het origineel van DQ III heb ik in mijn tienerjaren grijs gespeeld, en het was een erg aangename ervaring om de game nu na al die jaren opnieuw te kunnen spelen met verbeterde graphics, quality of life toevoegingen en extra story content.

2 Like a Dragon: Infinite Wealth

Het is nu heel goed mogelijk dat ik voor sommige fans olie op het vuur gooi door te zeggen dat ze bij SEGA de beste keuze ooit hebben gemaakt toen ze in 2020 Yakuza: Like a Dragon uitbrachten en de franchise voorzagen van een ander genre, namelijk een Turn-based RPG in plaats van de Brawler zoals het oorspronkelijk was. Nou ben ik misschien wel bevooroordeeld omdat ik een Turn-Based combat nerd ben, maar het RPG genre past gewoon perfect bij de Like a Dragon franchise en met Like a Dragon: Infinite Wealth hebben ze het niet alleen groter gemaakt maar hebben ze het ook bijna geperfectioneerd. Dat SEGA er dit keer ook voor heeft gekozen om het verhaal niet alleen in Japan te laten afspelen maar ook in Hawaii vind ik persoonlijk ook een erg goede keuze.

1 Final Fantasy VII Rebirth

Het was even slikken in 2020 toen Final Fantasy VII Remake werd uitgebracht. De game zag er grafisch geweldig uit, maar dat ze waren afgestapt van de originele turn-based combat, daar was ik in eerste instantie niet zo blij mee. Totdat ik het spel echt zelf speelde en ontdekte dat de gameplay nog steeds de essentie had van de originele tactische gameplay. Ik was erg tevreden. Wat betreft het verhaal heeft FFVII Remake mij echt weggeblazen en ik dacht bij mezelf dat Square Enix dat nooit zou kunnen overtreffen. Maar toen kwam Final Fantasy VII Rebirth dit jaar uit en toen werd ik nog verder weggeblazen dan door FFVII Remake. Niet alleen het verhaal liet me met verbazing achter, maar ook de gameplay en de graphics. Het is echt een van de mooiste games die ik ooit heb gespeeld en de gameplay is nog beter getweakt en diepgaander dan in Final Fantasy VII Remake. Final Fantasy VII Rebirth is voor mij niet alleen de beste game van 2024, maar ook een van de beste RPG's ooit gemaakt.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

https://www.youtube.com/@Coola_the_Koala

Select publiek Baukereg's Avatar
    Mentioned
    320 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ik moet zeggen dat het mainstream gaming nieuws echt volledig langs me heen gaat tegenwoordig. Ik zit meer dan ooit in mijn indie-bubbel, en zelfs daarbinnen is het lastig om tijd/energie te vinden. Ik heb drie games dit jaar gespeeld, dus dat zijn mijn games van het jaar.

Balatro
    Argo
    Minami Lane

Factorio Space Age uitbreiding is ook heel goed. Daarnaast nog Helldivers 2 gekocht omdat vrienden dat graag wilde spelen. Snap niet echt waar de hype vandaan komt. Grindfest met betaalde content, doet me vooral terugverlangen naar de dagen van UT99 en Enemy Territory.

Kijkend naar volgend jaar: Foundation, Cataclismo en Manor Lords zijn allemaal (city)builders die hopelijk 1.0 gaan. Meer actie-georiënteerd kijk ik uit naar Mina the Hollower, Moonlighter 2 en The Gecko Gods. Als het me lukt om die allemaal te spelen, dan is dat al meer dan ik de afgelopen jaren gespeeld heb.

En Silksong pleeeeeeease

De beste wensen voor 2025 iedereen! Mijn afgelopen jaar was flink kut, met liesoperatie en afscheid van mijn kat, dus dit jaar kan alleen maar meevallen.
    Last edited by Baukereg; 2nd January 2025 at 17:41.